Având în vedere consultarea publică anunțată de Consiliul Județean Sibiu pentru data de 21.10.2019 legată de modernizarea DJ106C Sibiu Cisnădie Asociația pentru Dezvoltarea Cartierului Arhitecților înaintează „Propunere infrastructură de transport public în comun pe DJ 106C”.
Vă aducem la cunoștință că de-a lungul DJ106C, în zona Cartierului Arhitecților nu există infrastructura necesară pentru transportul public în comun: stații, loc de întoarcere și staționare.
Zona Cartierului Arhitecților din Cisnădie prin care trece DJ106C este o zonă rezidențială dens populată (estimăm între 10-12000 locuitori în acest moment, dintre care circa 2500-3000 de copii) și care nu beneficiază de transport public, una dintre cauze fiind și lipsa infrastructurii necesare, aspect reliefat și în schimburile de informații avute între Asociația pentru Dezvoltarea Cartierului Arhitecților și Primăria Sibiu pe această temă.
Se impune ca odată cu re-amenajarea DJ106C să fie realizată și infrastructura necesară pentru transportul public în comun. În momentul în care autoritățile publice locale din Sibiu și Cisnădie vor cădea de acord în privința prelungirii unei/unor linii de transport Tursib existența acestei infrastructuri ar permite operarea imediată a acestor trasee în zona Cartierului Arhitecților fără a mai aștepta derularea unor proceduri greoaie și de durată de realizare a infrastructurii necesare.
Vă propunem 4 posibile locații pentru stațiile de transport public în comun:
- Zona intersecțiilor cu străzile Tiberiu Ricci/ Irina Rosetti date fiind numeroasele locuințe colective din zonă;
- Zona intersecției cu strada Henrietta Delavrancea dat fiind că în această zonă sunt primele locuințe pe partea dreaptă a DJ106C dar și biserica;
- Zona intersecțiilor cu străzile Duiliu Marcu/ Nicolae Porumbescu și Dorului dată fiind existența multor locuințe, inclusiv colective (blocuri) în zonă, de ambele părți ale drumului;
- Zona intersecției cu străzile Daniel Renard/ Constantin Lepădatu/ Alexandru Orăscu zonă dens populată și unde se află cele șapte străzi ale Municipiului Sibiu.
Este vital ca această infrastructură de transport să fie disponibilă (în apropierea locuințelor) pentru străzile mai depărtate de Sibiu (cum sunt cele 4 exemple de mai sus), pentru că locuitorii din aceste zone sunt cei mai îndepărtați de stațiile Tursib din zona Cireșica si deci ar beneficia cel mai mult de stațiile de transport public în comun.
Notă: Ar fi oportună crearea și a unei stații în zona intersecției cu Strada Ioan Virgil Ispas însă Primăria Cisnădie a realizat parțial o stație în zona drumului colector din această locație. În situația în care această stație este utilizabilă nu este nevoie o altă stație pentru transport public în comun în zonă.
În privința locului de întoarcere și staționare acesta ar trebui să fie amplasat cât mai aproape de râul Seviș, având în vedere posibila extindere a zonei rezidențiale.
Dacă Consiliul Județean sau statul român (inclusiv prin alte entități gen Primăria Cisnădie) nu dispune de terenuri suficiente în zonele mai sus menționate opinăm că aceste terenuri pot fi obținute de la proprietarii privați (prin metodele permise de lege) datorită faptului că aceste terenuri nu pot fi folosite pentru scopuri lucrative.